Spoločnosť VIVOBAREFOOT predstavuje svoju novú udržateľnú iniciatívu, ktorú zavádza do celého svojho produktového portfólia. Obnovená kolekcia Heroes, ktorá obsahuje obľúbené modely značky, ktorých kľúčovými atribútmi boli a naďalej budú široká špička, anatomický tvar a tenká flexibilná podrážka pre maximálnu voľnosť pohybu a pocit bosej nohy, je vyrobená s maximálnym ohľadom na udržateľnosť. Ide o minimalistickú obuv s pozitívnym vplyvom na životné prostredie a zdravie.
Keď to najlepšie nie je dosť dobré
Svetový obuvnícky priemysel vo všeobecnosti kladie dôraz na rast a zisk a len zriedkakedy hodnotí vplyv svojich výrobkov na planétu. Niektoré značky obuvi uvádzajú na trh nové produktové rady s prístupom zodpovedným k životnému prostrediu, ale výsledky sú často nekonzistentné a nepresvedčivé. Tým, že používajú "greenwashing", nechránia životné prostredie, ale ho poškodzujú.
Preto sa spoločnosť VIVOBAREFOOT rozhodla demontovať svoje obchodné modely, procesy a výrobky, ktoré nie sú dostatočne dobré na to, aby naplnili environmentálne ambície značky. VIVOBAREFOOT sa snaží spolupracovať s dodávateľmi, ktorí poskytujú udržateľnejšie materiály a sú odhodlaní ísť cestou regenerácie.
Hrdinovia redizajnu
Opätovné uvedenie prepracovaných obľúbených výrobkov "hrdinov" značky VIVOBAREFOOT je kľúčovým krokom v snahe spoločnosti posunúť svoju obuv od dobrej k ešte udržateľnejšej a napokon k plne regeneratívnej - tak pre ľudí a ich zdravé nohy, ako aj pre našu planétu.
Asher Clark, spoluzakladateľ spoločnosti VIVOBAREFOOT, povedal: "Toto odvetvie sa zameriava na obuv vyrobenú z udržateľných materiálov za určitým účelom. To sa musí zmeniť v záujme zdravia ľudí a planéty. My sme túto výzvu prijali! Zameriavame sa na výrobu dokonalej obuvi, ktorá regeneruje nohy, ľudský pohyb a zdravie planéty."
Na tento účel spoločnosť VIVOBAREFOOT vyvinula VMatrix, nástroj na navrhovanie materiálov a hodnotenie výkonnosti výrobkov na regeneráciu, prvý svojho druhu na svete. S využitím princípov certifikácie B Corp značka sledovala vplyv svojej barefoot obuvi na životné prostredie od počiatočného návrhu obuvi až po koniec jej životnosti.
Emma Foster-Geering, riaditeľka pre udržateľnosť spoločnosti VIVOBAREFOOT, povedala: "S cieľom zmeniť náš prístup k navrhovaniu obuvi sme v roku 2019 úplne zastavili proces vytvárania nových výrobkov. Sme odhodlaní a pracujeme na tom, aby sme na trh nikdy neuviedli nič, čo nespĺňa naše ciele regeneračnej udržateľnosti. Kumulatívny vplyv globalizovaných dodávateľských reťazcov vytvárajúcich neudržateľné výrobky už nemá miesto v podnikaní spoločnosti VIVOBAREFOOT a nemal by mať miesto ani v celom odvetví."
Línia VIVOBAREFOOT Heroes prináša niekoľko nových udržateľných inovácií - pri výrobe vzniká celkovo menej koženého odpadu, podšívka okolo členkov a stielka sú vyrobené z prvotriednej kože Wild Hide Leatherz voľne chovaného hovädzieho dobytka, na stielky bol použitý recyklovaný materiál pred spotrebou, na podšívku zo sieťoviny bol použitý recyklovaný materiál z PET fliaš a panenský nylon a polyester boli nahradené 100 % organickou bavlnou.
Celý rad modernizovaných udržateľných topánok pre dospelých a deti obsahuje obľúbené výrobky, ako sú Primus Lite III, Tracker II FG, Geo Court II, Geo Racer II, Primus Lite III All Weather, Magna FG, Magna Trail II FG, Primus Trail II FG, Primus Trail II FG All Weather, Fulham Rubber II, Primus Bootie II All Weather, Primus Trail II a Primus Sport II. K dispozícii budú začiatkom jari (koncom marca/apríla).
Cieľom spoločnosti VIVOBAREFOOT je znovu spojiť ľudí a planétu vytváraním regeneračnej obuvi a zážitkov. Na tejto ceste už spoločnosť získala oficiálnu certifikáciu B Corporation so skóre 98,8. B-Corp je nezávislý certifikačný systém pre spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na pozitívny sociálny a environmentálny vplyv svojho podnikania. Spoločnosť VIVOBAREFOOT tiež spustila program ReVivo, prvý svojho druhu na svete, v rámci ktorého "oživuje" opotrebované páry obuvi VIVOBAREFOOT a ponúka ich na kúpu, čím predlžuje životnosť výrobku a výrazne znižuje množstvo obuvi VIVOBAREFOOT na skládkach.