Značka VIVOBAREFOOT sa pridala k spoločnostiam, ktoré uprednostňujú sociálnu starostlivosť pred ziskom. Získala 98,8 bodu z 200 možných v rámci opatrení, ako sú zamestnanecká politika, vplyv na životné prostredie atď. Na získanie certifikátu je potrebné dosiahnuť skóre 80 bodov, zatiaľ čo medián skóre pri bežnom podnikaní je 50,9 bodu.
"Vivobarefoot je len na začiatku svojej cesty regenerácie," hovorí zakladateľ značky Galahad Clark. Certifikácia B-Corp je podľa neho "odrazovým mostíkom" k širšiemu spektru cieľov, ktoré budú nielen spôsobovať menej škody, ale aj aktívne podporovať blaho ľudí aj planéty.
"Značka Vivobarefoot bola založená s cieľom byť prospešná pre spoločnosť, byť pozitívnym podnikom pre ľudí a planétu," hovorí Clark v rozhovore pre Sourcing Journal. "Štatút B-Corp pomáha ukotviť náš vplyv na spoločnosť, stanoviť priority, učiť sa prostredníctvom tejto komunity a celkovo z nás robí lepších ľudí a spoločnosť."
Výroba "udržateľnejšej obuvi z udržateľnejších materiálov" s cieľom minimalizovať negatívny vplyv výroby ho však nezastaví pred tým, aby išiel naplno. Podľa prieskumu World Footwear 2019 z 25 miliárd párov obuvi (vyrobených ročne) 90 % skončí na skládke, často do 12 mesiacov od kúpy. Aby obuv zostala v kolobehu dlhšie, spoločnosť Vivobarefoot v júli spustila svoju platformu ReVivo a stanovila si cieľ "oživiť, obnoviť a ďalej predať" opotrebované alebo vrátené kusy.
"Je to len jeden z krokov na ceste k obehovosti a konečnej regenerácii, kde sa snažíme, aby všetky výrobky mali celkový pozitívny vplyv na zákazníka aj na planétu," hovorí Clark.
Spoločnosť Vivobarefoot chce vytvárať úplne biologicky rozložiteľnú obuv z obnoviteľných zdrojov alebo recyklovateľných, k životnému prostrediu šetrných znečisťujúcich látok, ako sú parazitické riasy. "Žiadna z týchto iniciatív nám nespadla do lona, každý deň prijímame nové výzvy, pretože sme ešte ďaleko od toho, kde chceme byť," dodáva.
Spoločnosť tiež skúma 3D tlač a jej potenciál na výrobu obuvi. Clark hovorí, že táto technológia ponúka "modernú príležitosť" vrátiť časom overenú konštrukciu na požiadanie a nevyhnutne opraviteľnú a recyklovateľnú konštrukciu, ktorá slúžila z človeka na človeka, z nohy na nohu, ešte pred príchodom priemyselnej revolúcie a lacných výrobných pásov.
"Na celom svete stále existujú domorodé skupiny, ktoré vyrábajú takúto obuv," hovorí Clark. "Niekoľko z nich som navštívil, najmä Sámov za polárnym kruhom, ktorí vyrábajú nádherné sobie mokasíny, ktoré poskytujú teplo naboso s izoláciou zo sena, a Křovákov v Namíbii, ktorí vyrábajú bežecké sandále z kože antilopy na ochranu pred teplom a tŕňmi."
Spoločnosť Vivobarefoot chce uviesť testovacie vzorky na trh začiatkom roka 2021. Nakoniec plánuje prepracovať všetky svoje súčasné ponuky obuvi, aby mohla znížiť množstvo materiálov a počet dodávateľov, ktorých zamestnáva.
"Sme nadšení, že môžeme túto starodávnu múdrosť oživiť pomocou modernej technológie," dodáva Clark.